Nasze przedszkole jest placówką publiczną zlokalizowaną na osiedlu "Waszyngtona" przy ul.Kinowej 10a w Warszawie.
Nazwa "Akwarelka" określa plastyczny profil placówki.
Przedszkole mieści się w przestronnym, jednopiętrowym budynku.
Sale zabaw są: wielofunkcyjne, dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym; dobrze wyposażone i estetyczne.
Przed przedszkolem znajduje się
mały parking. Bezproblemowe parkowanie samochodów jest dodatkowym plusem.
Ponadto placówka dysponuje oddzielnymi pomieszczeniami umożliwiającymi prowadzenie specjalistycznych zajęć:
salą plastyczną oraz salą rekreacyjną. Na piętrze usytuowana jest sala plastyczna, zaprojektowana we współpracy z Przemysłowym Centrum Wzornictwa w Warszawie. Wyposażona jest w
profesjonalny sprzęt i pomoce do prowadzenia zajęć plastycznych.
W sali rekreacyjnej ze sprzętem i urządzeniami do zabaw ruchowych prowadzone są m.in. zajęcia gimnastyki korekcyjnej, zajęcia relaksacyjne. Walory architektoniczne sali umożliwiają prowadzenie zajęć teatralnych z wykorzystaniem różnych środków plastyczno-malarskich i technik teatralnych. Tu odbywają się imprezy i uroczystości przedszkolne.
Teren wokół przedszkola jest bezpieczny, odległy od hałasu miejskiego. Bliskość działek pracowniczych i Parku Skaryszewskiego zachęca do częstych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
Kadrę pedagogiczną tworzy
zespół wykształconych i kreatywnych nauczycieli dbających o ciepłą i przyjazną atmosferę w przedszkolu. W swojej pracy wdrażają aktywnie nowatorskie osiągnięcia dydaktyki w zakresie nauczania, rozwijania zainteresowań, uzdolnień i sprawdzania postępów dziecka.
Co daje dziecku pobyt w przedszkolu?
- pozwala na nawiązania pierwszych kontaktów społecznych
- zapewnia warunki do radosnej zabawy indywidualnej i w zespole dziecięcym
- umożliwia poznawanie świata poprze samodzielne badanie, doświadczanie i eksperymentowanie
- zapewnia warunki do systematycznego zdobywania nowej wiedzy i umiejętności
- stymuluje wszechstronny rozwój dziecka, tworzy odpowiednie warunki sprzyjające indywidualnemu rozwojowi fizycznemu i psychicznemu
- rozpoznaje i uwzględnia w podejmowanych działaniach dydaktycznych i wychowawczych tempo rozwoju każdego z wychowanków
- sprzyja odkrywaniu zdolności twórczych dziecka
- pomaga w rozwijaniu indywidualnych zainteresowań dziecka